Dreams do come true!

I got my Mmac today.
It is the size that counts, isn’t it?

IMG_6180

I’ve dreamt of this for a long time, and now my dream have come true.

Do I have to say more?

Yes!

HAPPY HAPPY HAPPY  HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY

(Okay! I bought it from my best friend. It’s almost 6 years old – but as good as new! Why? Because it’s been his, that’s why! And he knows about these things. Mmac-things. How to take care of them! Now I’ll take care of her.)
(Well of course also because it is a Mmmmac!)

 

30 Comments

      1. Could be but not necessarily. I’ve lots and lots of movies on an external hard drive. Ripped all my DVDs and then gave away them – and have bought new movies after that! hehe

        Liked by 1 person

  1. Förstår att du är lyckligast i världen av det inköpet. Blev lite avundsjuk på den där extra skärmen. En dag ska jag också ha en sån 🙂 Grattis till ditt nyförvärv!

    Like

    1. Extra skärm??? Det stora där är en 27 tums iMac! Min MacBookPro har jag haft i 3,5 år snart. Batteriet behöver möjligen bytas men det är inte absolut nödvändigt än. Fungerar ungefär som en ordinär PC.s
      Men visst är jag superglad! Kunde inte missa det här tillfället. Motsvarande fabriksny hade jag inte haft råd med nu.

      Liked by 1 person

      1. Ja jag har ju ingen tv – och saknar det inte ett dugg. Och jag ser INTE på play heller! Men i den här har jag allt! Internet, musik, böcker, film, foto, Photoshop oa program att fixa bilder med…. TV har ju mest bara deprimerande nyhetsprogram och reklamavbrott

        Like

      2. jag älskar tv- finns ju hur mycket intressanta program som helst! Det gäller bara att spana i tablån!
        Dessutom gillar jag utländska kanaler och nyhetsprogram!
        Men om man inte tittar är det ju onödigt och din nya dator verkar ju bara vara underbar!

        Like

      3. Det beror nog väldigt mycket på vilka kanaler man har. Köper man nåt paket med sånt man är intresserad av så har man ju att välja bland. Grundutbudet i just de här lägenheterna har bara 1an, 2an och 4an, men det är inte det som gör att jag inte har tv längre. I min förra lägenhet hade jag väl 12 kanaler eller nåt sånt, men det gjorde inte det hela intressantare. Såg ändå mest bara hyrd, lånad eller köpt film, och youtube
        Jag har en AppleTV med många kul alternativ att välja mellan; och jag hittar massor av intressanta dokumentärer i ämnen jag är intresserad av på youtube. BBC, National Geografic, History, whatever… men jag slipper bli överöst av deprimerande nyhetsuppläsningar som bara upprepar negativa budskap, och ser istället endera gratis eller betalar för det jag vill ha. Och för det jag vill ha behöver man ingen teve.
        Min nya dator är toppen! Nu skulle jag bara behöva få en total make up av lägenheten i övrigt. Nya möbler, nytt tänkande, nya färger. hehe… det drar med sig!
        HAHAHAHAHA!

        Liked by 1 person

      4. Det där sista går jag och funderar på! Skulle verkligen behöva en rejäl makeover- ja just det! BÅDE LÄGENHETEN OCH JAG SJÄLV!!!!!! Skulle behöva boostas lite nu känner jag!

        Like

      5. Lägenheten i sig är bra. Lite uppdatering med målarfärg på väggarna hade väl inte suttit fel, men är inte nödvändigt. Inte än. Men det är ganska svårt möblera en så liten lägenhet! 31 kvm! Men ska det bli nån makeup med möblemanget måste man tänka noga först hur man vill ha det så det både blir praktiskt och trivsamt. Så det blir till att bo in sig under en längre tid först.
        Och så hade det förstås varit en fördel att städa/röja lite oftare… och placera förlängningssladdar “rätt”…

        Like

Leave a Reply

